Zakelijk management is nauw verwant aan politiek en militair leidinggeven. Succes is het resultaat van een sterke strategie, constante evaluatie van de omstandigheden en de juiste antwoorden hierop: dit vat Napoleon Bonaparte perfect samen. Bovendien is hij voor hedendaagse leiders extra interessant omdat hij op zoveel gebieden actief is geweest: HR, marketing, financieel beleid, operationele leiding, ... Napoleon-kenner en communicatieconsultant Johan Op de Beeck vertelt hoe de weergaloze successen - en ook de fouten - van Napoleon meer dan tweehonderd jaar later managers kunnen inspireren.
Johan Op de Beeck is geschiedkundig auteur en was voorheen journalist en hoofdredacteur van diverse media. Over de Franse geschiedenis schreef hij De Zonnekoning (2018), het tweedelige De Franse Revolutie (2022), Versailles (2023) en vijf bejubelde boeken over het napoleontische tijdperk: Napoleons nachtmerrie (2012), Waterloo (2013), de tweedelige biografie Napoleon (2014) en Het hart van Napoleon (2016). Ook Het verlies van België (2015) en Leopold II (2020) over de Belgische geschiedenis kenden een enorm succes. Tevens schreef hij twee historische thrillers: Het complot van Laken (2019) en De staatsvijand (2021).
September is een mooie maand voor de boekenliefhebber en ook de pers heeft genoten van de boeken die de afgelopen weken zijn verschenen. Lees meer »
Volg onze sociale media voor het laatste nieuws